O que hai un tempo se vía polas fírgoas vencelladas a unha casa editora esmorece para abrir unha ventá aos comentarios sobre temas culturais. Unha nova xeira agroma para este espazo. Co agradecemento aos lectores, sempre.

1 de mar. de 2013

Dando que ler: Xosé Ramón Fandiño

Con motivo dos 25 anos de andaina de Editorial Toxosoutos, numerosas voces vinculadas a esta casa adicarán neste espazo a súa particular reflexión. Grazas a todos!!!

No ano1988, cando nacía a editorial Toxosoutos, eu estaba profundamente inmerso na dirección da Gran Enciclopedia Gallega, o que me tiña en contacto con case todos os historiadores e escritores de Galicia. Un deles, por certo moi querido, era Manuel Fabeiro, oficial do xulgado de Primeira Instancia de Noia, historiador de canto acontecemento sucedera en Noia, poeta, filatélico e membro das Mocidades Galeguistas no tempo da República. A el encargueille a redacción para a Enciclopedia a reseña histórico-artística da parroquia e da igrexa románica de Santa Mariña de Obre. Tempo despois presentouse no meu despacho e cheo de ledicia agasalloume cun exemplar do seu libro A freguesía de Santa Mariña do Obre, engadindo que o ter que investigar para o meu encargo fora o impulso que necesitaba para profundizar no tema, do que o resultado era este libro auroral da Editorial Toxosutos.
O meu contacto, pois, con Toxosoutos é desde o momento mesmo do seu nacemento e chega ata hai pouco (2012), ano no que con David G. Couso, o seu director de publicacións, nos encargamos da edición da XXXVII edición do certame literario Modesto R. Figueiredo do Pedrón de Ouro.
Por iso, máis alá do valor intrínseco do traballo editorial ao longo de 25 anos, con Toxosutos úneme unha agarimoso relación, incrementada desde a miña colaboración con David G. Couso.

© Xosé Ramón Fandiño